Μπορώ να τρέχω κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης μου;

 

Αν είστε ήδη δρομέας και διανύετε τους μήνες της εγκυμοσύνης σας, σίγουρα θα έχετε αναρωτηθεί αν μπορείτε να συνεχίσετε να κάνετε αυτό που αγαπάτε, το τρέξιμο.

Για πολλά χρόνια, πιστεύαμε πως οι έγκυες γυναίκες πρέπει να απέχουν από οποιαδήποτε σωματική άσκηση κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, καθώς θα μπορούσε να είναι επιβλαβής για τη μητέρα και το μωρό της.

Σήμερα, οι γιατροί συνιστούν στις υγιείς γυναίκες που ήταν ήδη δρομείς πριν από την εγκυμοσύνη, να συνεχίσουν την άσκηση και κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης τους. Δεν συνιστάται σε γυναίκες να ξεκινήσουν το τρέξιμο κατα την διάρκεια της εγκυμοσύνης τους ή ακόμα και αν μια γυναίκα έτρεχε στο παρελθόν, σίγουρα δεν είναι το κατάλληλο διάστημα τώρα για να προπονηθεί για οποιονδήποτε αγώνα.

 

 

Τα οφέλη του τρεξίματος στην εγκυμοσύνη είναι αμέτρητα. Μπορεί να σταθεροποιήσει την αρτηριακή πίεση και το σωματικό βάρος, μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των κινδύνων όπως ο διαβήτης και μπορεί να παίξει ρόλο στο να διατηρήσει η γυναίκα μια θετική εικόνα για το σώμα της τώρα που οι αλλαγές είναι τεράστιες και να βοηθήσει την ψυχολογία της. Επίσης το τρέξιμο βοηθά στις ορμονικές διακυμάνσεις της εγκύου και στις πρωινές αδιαθεσίες.

 

 

Ωστόσο, λόγω των φυσιολογικών αλλαγών που συμβαίνουν στο σώμα της γυναίκας στην εγκυμοσύνη, χρειάζεται να γίνουν κάποιες διαφοροποιήσεις στην σωματική άσκηση.


Η συχνότητα και η ένταση θα πρέπει να μειωθούν σημαντικά! Ακούστε το σώμα σας!

Για τις περισσότερες υγιείς έγκυες γυναίκες, το τρέξιμο είναι καλύτερο να γίνεται με μέτρο σε όλα τα στάδια της εγκυμοσύνης. Η έγκυος δρομέας θα πρέπει να σιγουρεύεται οτι ο ρυθμός με τον οποίο τρέχει της επιτρέπει να μπορεί να μιλάει με άνεση. Εάν νιώσει οτι δεν μπορεί να βρεί την αναπνοή της, θα πρέπει να σταματήσει.

Το δυναμικό περπάτημα είναι μια ασφαλέστερη εναλλακτική λύση. Το πιο σημαντικό είναι η υγεία του μωρού για αυτό ακούστε το σώμα σας και κάντε αυτό που αισθάνεστε οτι είναι σωστό. Δεν είναι όλες οι εγκυμοσύνες ίδιες. Κάτι που ισχύει για μία γυναίκα δεν ισχύει για κάποια άλλη. Εσείς και μόνο εσείς γνωρίζετε πως νιώθετε.

 

 

Προσέξτε τον εαυτό σας περισσότερο!

Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, οι αρθρώσεις και οι τένοντες της γυναίκας χαλαρώνουν και είναι πιο επιρρεπείς σε τραυματισμούς. Επίσης, οι έγκυες γυναίκες είναι επιρρεπείς στην αναιμία κυρίως στα δύο πρώτα τρίμηνα. Αυτό επηρεάζει την ικανότητα του σώματος να μεταφέρει το οξυγόνο στους μυς με αποτέλεσμα να κουράζονται περισσότερο.

Ας μην ξεχνάμε οτι με τον καιρό το έμβρυο όλο και θα μεγαλώνει και θα πιέζει επάνω στο διάφραγμα, πράγμα που θα "κόβει" την ανάσα στην εγκυμονούσα.

Το να κάνετε καθιστική ζωή είναι ανθυγιεινό, αλλά να θυμάστε οτι το να πιέζετε τον εαυτό σας πολύ σκληρά είναι επίσης επιβλαβές.

 

Πηγές:

http://www.babycenter.com/404_is-it-safe-to-jog-during-pregnancy_1245305.bc
http://www.babycenter.com/0_running-during-pregnancy_7877.bc
http://womensrunninguk.co.uk/home-page-feature/running-through-pregnancy/

Photo Credit: Erik Isakson

Tηλέφωνο

6945894673

Ακολουθήστε μας!